Header  
NIEUWSBRIEF

Beste ouders, collega’s en andere relaties van Vizier,

Deze week kreeg ik een mail van een ouder: "Het is weer even geleden maar ik bedacht net dat je het misschien leuk vindt om op de hoogte te blijven." Dat vind ik zeker! Tijdens een traject van individuele begeleiding, of dat nu kort duurt of wat langer, ontstaat er altijd een bijzonder contact en prettige samenwerking. Dan is het leuk om te horen hoe het mensen verder vergaat. Bovendien is het welkome feedback voor mij. Dat geldt voor ‘mijn’ schoolkinderen, en natuurlijk net zo goed voor scholieren, studenten en volwassenen die ik heb begeleid.

De meeste mensen werken al naar een welverdiende zomerstop toe. De ervaring leert dat daarna de agenda’s altijd weer snel vollopen. Daarom vraag ik nu alvast je aandacht voor enkele najaarsactiviteiten. Als je met een van de drie mee wilt doen, plan het dan nu in!
Direct na de zomer is er weer een informatieavond over Zelfstandig plannen en leren en de speedcursus voor ouders Je kind helpen met leren. Ook een studiedag Focustechnieken komt er weer aan.
Zie hieronder voor meer informatie en aanmeldingsmogelijkheid. Je bent welkom!

Ik kom graag naar je school/organisatie toe
Ik geef mijn lezingen en trainingen ook aan teams van mentoren en leerkrachten en aan groepen scholieren. Dat kan in mijn eigen cursusruimte maar ik kom ook graag een keer naar je school of die van je kind. Als je daarin geïnteresseerd bent, bel of mail me dan, dan maken we samen een dagdeel op maat.

Zomersluiting
Het eerstvolgende wat nu in mijn agenda staat is: zomervakantie.
Van 24 juli tot 25 augustus is de praktijk gesloten.
Ik wens jullie allen een verfrissende tijd toe!


Zelfstandig plannen en leren – informatieavond 24 september
Op deze avond vertel ik in vogelvlucht over informatieverwerking door het brein, over leren en concentreren. Doordat ieders inbreng welkom is, is de avond elke keer anders. Maar altijd vol uitwisseling en herkenning, tips en praktijkvoorbeelden.
Meer informatie over doelgroep en inhoud.
Inschrijven kan nu al: info@inhetvizier.nl. Graag vermelden: naam en telefoonnummer.

Uit de reacties op de avond Zelfstandig plannen en leren:

“Veel was niet helemaal nieuw voor ons, maar je brengt de informatie bij elkaar in een andere context. De beelden die jij gebruikt, zijn zeer duidelijk en sprekend. Met een aantal nieuwe ideeën van jou gaan wij verder aan de slag met onze dochter.” (Ouders van dochter van 13 jaar)


Je kind helpen leren – speedcursus 9 of 10 oktober
Ik hoor van ouders in mijn praktijk dat ze graag beter willen begrijpen hoe hun kind leert. Er is behoefte aan tips hoe je je kind kunt stimuleren en helpen als zijn rechterhersenhelft de baas is (adhd, dyslexie, beelddenken, vaak ook bij hoogbegaafdheid). Wat past bij jouw kind?
Deze speedcursus van 1 dagdeel (ochtend of avond) geeft theorie over het brein (ook het puberbrein) en leertips. De maximale groepsgrootte is 6 personen, zodat er veel persoonlijke aandacht is.
Meer informatie en inschrijven op de website van Vizier.
Datum: woensdag 9 oktober (ochtend) of donderdag 10 oktober (avond).

Focustechnieken – studiedag 2 november
Je zou deze dag ook Leren in balans kunnen noemen, want ook daarover gaat deze dag.
Leren is het evenwichtig verwerken en integreren van informatiestromen. Ondanks al hun talenten lopen kinderen en volwassenen soms vast op school of in het werk door verstorende invloeden, zoals stress of een natuurlijke dominantie van een van beide hersenhelften. Tijdens deze studiedag leer je hoe je de balans kunt herstellen en (leer)blokkades kunt  herkennen en opheffen met focustechnieken en je eigen attitude als begeleider. Een dag met theorie en oefeningen.
LET OP: Voor deze dag is de avond ‘Zelfstandig plannen en leren’ noodzakelijke bagage!

Voor wie
De studiedag is heel geschikt voor professionals, vooral in onderwijs en gezondheidszorg. In overleg kunnen ook gemotiveerde ouders meedoen.
Kijk voor meer inhoudelijke informatie en inschrijven op de website van Vizier.

“Inspirerend en leerzaam. Het heeft mij een andere kijk gegeven op de functiebeperkingen door dyslexie en ad(h)d. Functiebeperkingen waar wij als studentendecanen veel mee te maken hebben.” (decaan)


Heb je nog vragen of wil je meer informatie, meld dat dan nu alvast: info@inhetvizier.nl 

Ik hoop je na de zomer weer te zien!

Hartelijke groet,
Marieke Uiterwijk

PS Ken je iemand die mogelijk geïnteresseerd is in deze nieuwsbrief? Stuur hem dan vooral door!