Focustechnieken
Therapie en begeleiding werkt beter als je iemand uit zijn emoties kunt halen en tot rust weet te brengen. Hoe doe je dat? Door de ander te helpen zijn aandacht te richten. Dat schept evenwicht. Dan werken de beide hersenhelften beter samen en ontstaat een nieuw perspectief, een andere kijk op jezelf en de wereld.
Ook voor leren is het evenwichtig verwerken en integreren van informatiestromen een basisvoorwaarde. Dit geldt ook voor de motoriek, zintuiglijke prikkelverwerking en het gevoel van evenwicht en balans. Door spanning en stress of door een natuurlijke dominantie van een van beide hersenhelften raakt deze samenwerking verstoord.
De studiedag over Focustechnieken biedt
- mijn visie op Talent;
- theorie over het effect van focussen op de werking van het brein (verschil in informatieverwerking in de linker- en rechterhersenhelft en effect van spanning);
- 3 focustechnieken en gelegenheid die te oefenen;
- informatie over leerstijlen en praktische leertips.
Voor wie
Deze studiedag is nuttig als je als professional (leerkracht, remedial teacher, coach, therapeut, psycholoog, arts e.d.) werkt met kinderen of (jong)volwassenen die problemen hebben met functioneren, leren of communiceren op school, thuis of op werk (bijvoorbeeld door ADHD, ADD, dyslexie, hoogbegaafdheid, stress, angsten, DCD, hooggevoeligheid). Ook ouders zijn van harte welkom om de focustechnieken zelf te ervaren en oefenen en tips te krijgen om hun kind beter te kunnen begeleiden bij het leren.
Voor professionals is het genoemde bedrag exclusief BTW.